Vyhľadávanie medzi knihami na stiahnutie
Digitalizovali sme už mnoho kníh, ale musím povedať, že veľa z nich je určených historikom a rôznym odborníkom. Nikto si zo sebou do vlaku nezoberie na čítanie nejakú starú učebnicu, alebo schematizmus.
Ale digitalizovali sme aj také knihy, ktoré sú určené na čítanie vo voľnom čase, na prehlbenie vedomostí alebo na rozjímanie. Sú to cenné knihy, ktoré sa dajú čítať od začiatku do konca a z ktorých načerpate hojné poznanie, poučenie vo viere i zábavu a oddych.
Možno ich ťažko nájdete medzi tými ostatnými knihami. Preto sme ich dali do formátu html, aby sa vám zobrazili v prehľadači. Ak vás upútajú, tak si ich stiahnite, zmeňte formát a dajte do tabletu, čítačky alebo si ich vytlačte. Aj ked boli vytlačené pred rokom 1950, sú aktuálne i teraz a nebudete ľutovať, že ste ich prečítali.
Druhá linka ukazuje, odkiaľ si ich môžete stiahnúť vo formáte epub, ktorý je určený pre mobilné zariadenia. Tretia linka odkazuje na ostatné formáty (pdf, doc, ....).Ku knihám tiež pripájame stručný obsah, aby ste si mohli ľahšie vybrať.



V tejto knižočke môžme poznať mimoriadnu osobnosť tejto obdivuhodnej ženy, jej hrdinské cnosti, na storočia sa vzťahujúcu činnosť, svätosť života, o ktorej aj sv. Vincent sa nadšene vyslovuje. Môžme nahliadnuť, že ona ani najmenej nebola len trpným prostriedkom. nástrojom v ruke hlavného pracovníka. sv. Vincenta. Popri tom. že znášala valnú časť namáhavej práce, veľmi často jej sú myšlienky, nápady, aj iskry božského svetla, ktorým opatrný a veľký Svätý len po viacročnej úvahe dal vzplanúť.



Louis Bertrand, člen Francúzskej Akadémie, je historik. Podanie epochy sv Cypriána je verné. Nie sú to — aby si nezasvätenec myslel — bájky. Aj v tých najmenších podrobnostiach — ako i v celku — skrýva sa historická pravda. Vyžiadala si hodne štúdia.
Louis Bertrand je umelec. Dejinný podklad oživuje a pretepľuje umeleckou víziou vecí a ľudí. Lebo len umelec prenikne čas úplne a podstata dejov je mu i dnes jasná, hoci sa už dávno pominuli.
Základ a korene duše sú vždy rovnaké a sú všade tie isté. Väzia v raji stratenom a smerujú k raju znovuvydobytému. A to sú konečne dva póly každého veľkého a ozajstného umenia.



Dielo bolo napísané z príležitosti oslavy sedemstoročnice od založenia dominikánskej rehole.
P. Filip Konečný po obtiažnom štúdiu mnohých predchádzajúcich autorov a dokumentov napísal toto dielo s úmyslom osloviť širokú čitateľskú obec. Ale aj napriek tomu je dielo vedecky presné a zachováva čo najviac známych informácii zo života svätého Dominika.
Čitateľ sa môže zoznámiť s charizmou tohto svätca, ktorá pretrváva stáročia a spoznať aj dominikánsku rehoľu, ktorá vznikla z tejto charizmy.



Životopis svätého Filipa Neri, ktorý napísal páter Braito je skvelým zobrazením tohto svätca zo 16. storočia. Sú tu vykreslené udalosti zo života svätého Filipa, ale aj jeho duchovný život naplnený láskou k Spasiteľovi a k dušiam.



V tejto knižočke nájdete hrsť životopisov veľkých ľudí. Medzi nimi sú učenci, umelci, štátnici a iní. Zadivíte sa, ako sa museli prebíjať životom, čo všeličo musel nejeden pretrpieť, kým sa v ňom talent rozvil, kým dosiahol to, po čom túžil. Dokázali prekonávať prekážky a preto aj niečo dosiahli.



Obsah knihy najlepšie načrtávajú úvodné slová: "Vo vznešenej dynastii pápežov, ktorú De Maistre právom nazýva „krvácajúcou dynastiou" — lebo veď či je známa z histórie panovnícka rodina, zastúpená triatridstiatimi odsúdencami na smrť —, nájdeme pápeža žiarivejšieho umu a väčších čŕt, ale nie takého, ktorého osud by bol dojímavejší od osudu Pia VII.
Jeho pápežstvo je jednou z najotriasajúcejších kapitol histórie, v ktorej boj medzi svetskou a duševnou mocou, medzi duchom a zbraňou, medzi šabľou a svedomím rozvíja sa pred nami v dramatických obrazoch.
Je to významný boj, v ktorom najnežnejší, najopustenejší človek ducha stojí proti najtvrdšiemu, najgeniálnejšiemu, najnásilnejšiemu cézarovi.
Na jednej strane oslňujúci vojenský génius Napoleonov s neslýchanými mocenskými prostriedkami, na druhej starý kňaz, ktorého jedinou vojenskou výzbrojou je jeho pastierska palica."



Pápež Benedikt XV. píše: "Posíláme svá nejupřímnější blahopřání, že ve své knize Duše veškerého apoštolátu tak výtečně zdůraznil potřebu vnitřního života u duší apoštolsky činných, aby jejich práce byly skutečně plodnými.
Přejíce si, aby toto dílo, v němž hluboká nauka je spojena s praktickými radami podle potřeb naší doby, dále se rozšiřovalo a blahodárně působilo, udělujeme jeho zbožnému autoru z plna srdce své apoštolské požehnání."



Dobrú, charakternú mládež môžu vychovať len veľké matky, a svätú mládež len matky sväté. Takouto veľkou matkou bola oj hrdinka tejto knihy, ktorá dala nielen Cirkvi, lež celému svetu veľké svetlo na poli vedy , a svätosti: Svätého Augustína. Je veľkou pred svetom, lebo bola svätou v očiach Božích. Nech sa stane príťažlivým vzorom pre všetky katolícke matky.



V našom prostredí sme mnoho razy svedkami, ako katolíci ľahkomyselne opúšťajú svoju vieru a odchádzajú k iným náboženským spoločnostia.
Zas na druhej strane sú ľudia, ktorí sa až v dospelosti zoznámili s učením katolíckej cirkvi a po zralom uvážení a niekedy po dlhom vnútornom boji sa rozhodli stať sa katolíkmi.
V tejto knihe sú popísané ich osudy a oni sami odpovedajú na otázku, prečo sa to stalo.



Toľko poučenia nájdeme pre seba v jej peknom živote! Prvé však a najhlavnejšie je, že nikto nie je opustený, kto sa utieka k Matke Božej. Ten nikdy neostane bez jej zvláštnej pomoci a ochrany. Svätá Katarína Labouré svojím príkladom nás vyzýva, aby sme si ctili Matku Božiu, aby sme sa jej oddali a s jej pomocou kráčali potom ľahšie po ceste čnosti...



Drama umučení je opravdu všelidské, odehrává se stále v nitru každého jednotlivce. Každý neseme ve své tváři rysy některého z účastníků Kristova umučení. Někteří jsou blízcí křižovanému Kristu; některé ženy připomínají jeho svatou, trpící Matku; jiní jsou podobni apoštolům v jejich bázlivosti; někteří tápají jako Pilát; opět jiní jsou domýšliví, jako velekněží, nebo smyslní jako Herodes; rozmarní a nestálí jako rozkolísaný dav; lhostejní jako vojíni, před jejichž zraky se odehrává úžasné drama, ale oni hrají v kostky; jsou duše nebojácné a statečné, jako Jan pod křížem; duše kající jako Magdalena; duše zrádné jako Jidáš.
Kde je naše místo? ...



11. február 1929 ostane večne pamätným v dejinách ľudstva. V tento deň, keď slávime sviatok Lurdskej Panny Márie, v Ríme, v pápežskom paláci, Lateráne bola podpísaná zmluva medzi Svätou Stolicou a Talianskom. Touto zmluvou bola riešená takzvaná „rímska otázka", ktorá po dlhé roky znemožňovala priateľský pomer medzi katolíckou Cirkvou a Talianskom.
O tejto veľavýznamnej udalosti napísali veľa kníh a článkov v rečiach všetkých národov.
Spolok svätého Vojtecha, ako najväčšia kultúrna ustanovizeň slovenského národa, chce aj nášmu ľudu podať o tejto otázke, ktorá celý svet zaujíma, jasný a čistý obraz. Tomuto cieľu má slúžiť prítomný spisok, ktorý ti, Milý Čitateľ, do rúk dávame. Čerpaj z neho a ešte viacej lásky k Cirkvi a Námestníkovi Kristovmu na zemi.



Imelda Lambertini byla dcera boloňského šlechtice Egana Lambertiniho. Skoro ještě jako dítě se stala sestrou druhého dominikánského řádu, tedy dominikánkou s přísnou klausurou. Celá její svatost je v tom, že umřela láskou a touhou po Bohu při svém prvním svatém přijímání. Tehdy jí bylo asi 13 let. Byla mladičká, proto je patronkou dětí přistupujících po prvé ke stolu Páně, i vůbec dětí milujících časté sv. přijímání.
Jelikož hlas Církve sv. - tak jako v dobách prvního křesťanství - dnes zve naléhavě dětské duše k častému sv. přijímání, bude snad aspoň poněkud užitečné a zajímavé poznat něco ze života a smrti bl. Imeldy.



Že pravý ctiteľ Panny Márie nezahynie, je istotne veľmi pekná, potešujúca náuka. A koľko ráz ju počujeme.
Postavil som sa prísno na stanovisko pravdy, a tak som hľadal. I Vy hľadajte len číru pravdu a presvedčíte sa, ako ja — že je to číročistá pravda, za ktorú nám treba premilostivému Božskému Srdcu na kolenách ďakovať. Veď od neho je všetko dobré — i toto ! Bez neho nič. — Že nám pritom i úcta a láska k našej Nebeskej Matke vzrastie, to je isté !



Život sv. Alfonza Rodrigueza môže silne povzniesť a povzbudiť snaživé duše tých, ktorí prechovávajú v sebe tichú a vrelú túžbu po mystike.
Vo vyskúšanej mužskej čnosti, ktorá ustavične bojovala so skazenou prírodou, vystupuje Alfonz z prachu všednosti svojho vrátnického zamestnania do výšin, na ktorých v radosti sa stretáva Boh so svojimi vyvolenými podľa nepochopiteľných zákonov večnej lásky. Boh sostupuje k nám a vo svojej víťaznej sile pripravuje povznesenie ľudských sŕdc.



Svätý Klement Mária Hofbauer C.Ss.R. bol rímskokatolícky kňaz, rehoľník z kongregácie redemptoristov, svätec katolíckej cirkvi a je považovaný za veľkú osobnosť v histórii Európy, pretože ovplyvnil Viedenský kongres a zapríčinil zrušenie jozefínskych dekrétov, ktoré potlačovali cirkev. Je hlavným patrónom Viedne, patrónom pekárov a spolupatrónom Varšavy. V katolíckom liturgickom kalendári sa pripomína 20. mája, kedy bol v roku 1909 vyhlásený za svätého. Redemptoristi na celom svete si jeho život pripomínajú 15. marca (deň úmrtia KH).



Úvodom k životopisu sv. Jána de La Salle, zakladateľa Školských Bratov, sa zdá veľmi vhodným pripomenúť krásne slová pápeža Pia XI., lebo ony výstižne vyjadrujú vznešenú úlohu, ktorú sv Ján de La Salle a jeho duchovní synovia vzali na seba. Svätý Otec píše:
„Všeobecne je známe, že už v prvých stoletiach doby kresťanskej duchovní pastieri v čase nebezpečenstva stratu svojich majetkov pokojne znášali, ale že spolu s obetnými nádobami vždy starostlivé zachránili knihy vedomostí Preto žiadneho podkladu nemá tá niektorými prednesená obžaloba, akoby Cirkev mysle ľudí zahaľovala hmlou nevedomosti. Cirkev katolícka totižto nie prenasledovateľov sa bojí, ktorí jej môžu zadovážiť vykúpenie slávou mučeníctva, nie bludov (herez), ktoré od nej vyžadujú, aby svoje jej sverené učenie presnejšie vykladala, lež len jedného sa bojí: neznalosti pravdy Ona vie, že protivníci, ktorí bez predpojatosti usilovne sa dajú skúmať jej rozkazy a učenie, nebudú ju aj naďalej zlomyseľne prenasledovať, ako to o nepriateľoch kresťanského mena už v druhom století vyslovil Tertullian: prestanú nenávidieť, ktorí prestanú neznať."



Je to stručná, ale presná charakteristika geniálnej životnej myšlienky sv, Dominika, veľkého mnícha a apoštola, spolu aj charakteristika rehole Kazateľov čiže Dominikánov. Knižka určená všetkým veriacim, ktorí túžia spoznať dominikánsku charizmu a dejiny rehole.



Tato kniha, která se může nazvali Životy Bratří, je sestavena z různých vypravování, jež mnozí bohabojní a věrohodní Bratři napsali bratru Humbertovi, velmistrovi řádu v 13. st. Má pět částí. Prvá obsahuje, co se týká vzniku řádu. Druhá mnoho o blaženém Dominiku, co není v jeho Legendě. Třetí o Mistru Jordánovi. Čtvrtá o rozšíření Bratří. Pátá o odchodu Bratří s tohoto světa.



Církev se stáhla z prostor chrámových v soukromé kaple nebo sály venkovských panských sídel. Tu a tam pádil za mlhavých večerů jezdec s kloboukem vtlačeným hluboko do čela a pátravě hleděl, není-li sledován. Konečně stanul. Na dané znamení zaskřípala těžká vrata a muž byl s nápadnou uctivostí vpuštěn na dvůr.
Místnost byla již připravena k bohoslužbě, okenice zavřeny a zatím co host oblékal ornát, nejvěrnější z čeledi bděli na hradbách a cimbuří hradu. Věřící z blízkého i širšího okolí se již dávno sešli.
V takových poměrech žila do pěti let v rodném zámku v Old-Mulfordu malá Marie Wardová.



Svätec, ktorého životopis chcem predložiť slovenskej verejnosti, je u nás pomerne málo známy, možno aj preto, že svätcov tohto mena je viac. (Sv. Vincent mučeník, Sv. Vincent Lerinský, Sv. Vincent de Paul). Jeho meno Ferrerský nepochádza od talianskeho mesta Ferrara, ako si to mnohí nesprávne myslia, ale je to jeho meno po rodičoch, rod Ferrerov z Valencie.
Cirkev v dobe Vincentovej prežívala veľkú krízu a on tiež žil určitú dobu v omyle, hoci s dobrým úmyslom. Ale keď poznal svoju chybu, dokázal si ju hneď priznať a napraviť. V tom nám môže byť veľkým vzorom a príkladom pokory a odvahy povedať pravdu aj veľkým tohto sveta.
Nehľadal nikdy záujmy svoje, ale len Božie. A o to by malo ísť každému. Nech tento životopis prispeje k tomu, aby si každý, kto ho prečíta, hlbšie uvedomil svoje poslanie a úlohu, ktorú mu Boh zveril.



Slovenskému čitateľovi predkladáme stručný životopis sv. Dominika, zakladateľa rehole Bratov Kazateľov. Zahlaďme sa do minulosti na tohto velikána viery a svätosti a citlivo vnímajme problémy súčasného života. Spoznáme, že aj dnešný človek chce počuť hlas PRAVDY, hlas, ktorý neutíchol smrťou patriarchu Dominika, ale dodnes zaznieva múdrymi slovami i skutkami jeho verných synov a dcér.



Jde vlastně spíše o stručné životopisy dominikánskych svatých a blahoslavených v rámci řádových dějin. Nyní se na ně dosti zapomíná, což jistě liturgická reforma nechtěla. Máme mnohem lepší přehled a jejich životopisy si mnohem snadněji zapamatujeme, probíráme-li si je v tom pořadí, v jakém žili.Při jejich čtení si nutno uvědomit, že i svatí byli dětmi své doby právě tak, jako my jsme ovlivněni dvacátým stoletím. Setkáme se proto často s něčím, čemu se budeme obdivovat, co však nemůžeme napodobovat. I. diel 13.-15. st.



Pokračovanie knihy Dějiny Řádu kazatelského, nám podáva život rehole v 16. až 19. storočí



Druhá čas životopisného historického románu o sv. Františkovi. Svojou chudobou a pokorou napravuje zlo, ktoré sa rozmohlo v Cirkvi a svojou radosťou a odvahou si získava srdca veľkého sultána.



Pot steká po tvári svätého Otca. Zuby drkocú ako v zimnici, smrteľná bledosť na obličaji, zúfalstvo v duši, hrôza v srdci... Laterán, matka kostolov, padá ... Ozvena krokov dolieha k utrápeným ušiam. Ktosi sa približuje, ktosi dobehúva... Dunejú bosé nohy. Tu je. Človek neveľkého vzrastu, úboho odetý, chudorľavý. Vyblednuté, prosté rúcho žobrácke, šnúra miesto pása, kapucňa, holá hlava. Kráča rýchlo k popukanej stene, rozkladá ramená, ako by chcel kostol objať a pridržať... A v zadivených očiach Ino-centa začína rásť, rásť, už nie je malý, ani chudorľavý... Je veľký ako strom, ako hora, hlavou dosahuje hrebeň strechy... Ramenami siahol už od uhla k uhlu. Mocným tisnutím pliec narovnáva nachyľujúci sa múr. Rukami prechádza po trhlinách, a kadiaľ prejde jeho ruka, tam sa zapchávajú škáry, tam sa múr znova spája. Veľká, ctihodná budova stojí silná, rovná a pevná ako prv...



Proč jest vyvolen měsíc květen, abychom se v něm cvičili ve zvláštní pobožnosti k blahoslavené Panně? Za prvé proto, že je to doba, kdy země vyráží v čerstvé listoví a puká v zelenou trávu po krutých mrazech a zimním sněhu, po syrovém počasí a bouřlivých větrech a po dešti studeného předjaří. Za druhé, že květy jsou na stromech a květiny v zahradách. Za třetí, že dni se dlouží a slunce vychází časněji a zapadá později. Proto, že takové štěstí a rozradostnění zevnější přírody jest vhodnou družkou naší pobožnosti k Té, která jest Růží mystickou a Domem zlatým.



Základní nutnost umění ve společenství lidském: »Nikdo nemůže žiti bez blaženství. Proto ten, kdo postrádá blažeností duchovních, se žene za tělesnými praví sv. Tomáš podle Aristotela. Umění učí lidi blaženostem ducha a protože je samo smyslové a přizpůsobeno jejich přirozenosti, může je nejlépe dovésti k ušlechtilejšímu, než je samo.









Tato dcera Karmelu nás má přesvědčiti, jak je snaha po dokonalosti snadná. Proto usiluje, aby nás naučila cestě duchovního dětství. Nic totiž by nemělo být člověku lehčí než dětinná důvěra v Boha a úplná oddanost k němu



Ľudia rozličného stavu a povolania, i z tých najvyšších kruhov, vstupovali do rádu sv. Františka, žili podľa učenia a predpisov jeho svätého zakladateľa a svojím šľachetným príkladom veľmi blahodarne účinkovali aj medzi inými vrstvami.
Naša slovenská katolícka literatúra dosiaľ málo pozornosti venovala sv. Františkovi a jeho významu v dejinách. Toto dielo zapĺňa túto medzeru.



.V čom spočíva kresťanská dokonalosť? Spočíva hádam v telesnom umŕtvovaní alebo v cvičení sa v zbožnosti, alebo ešte lepšie v poznaní večných právd? Svätá Katarína Sienská odpovedá so svätým Tomášom Akvinským (II—II. ot. 184. čl. 1.), že dokonalosť podstatne spočíva v láske, najmä v láske k Bohu a potom v láske k bližnému.



Ústrednou témou tejto knihy je ustavičný zápas človeka so sebou samým aj s inými ľuďmi, hľadanie cieľa a zmyslu života, jestvovanie Boha a náš vzťah k nemu.
Kniha, v ktorej sa autor vo svojich úvahách neopiera iba o vlastné názory, ale čerpá aj z iných teologických, filozofických a vedeckých prameňov, obsahuje stručné a jasné vysvetlenie základných právd viery a poskytuje čitateľovi širší pohľad na hlavné otázky, týkajúce sa života a lásky, ľudí a ľudských vzťahov, moci a biedy, dobra a zla, viny a hriechu, odpustenia a spásy, cesty k Bohu a cesty do pekla.
Pojednáva o biednom živote a zúfalej smrti nevercov, ale aj o šťastí a pokoji svätých.



Tretia časť diela Dějiny Řádu kazatelského, nám podáva život rehole v 19. a 20. storočí



Tento spis je nejstarší a nejdůležitější pramen pro poznání života sv. Dominika. Blahoslavený Jordán Saský psal tento spisek jako podklad pro světcovo svatořečení, asi r.1233 nebo 1234. Proto je v něm vynecháno všechno, co má nádech legendárního vypravováni. Timto střízlivým vypravováním se Jordánův životopis liší od ostatních životopisú. Je sice nejstřízlivější, zato však nejpravdivější.



Otec Maximilián Kolbe stal sa pre ľudstvo, zožierané nepokojom a strachom, zablúdené v tmavom zbojníckom lese — ohnivým stĺpom, rozptyľujúcim mrak a biblickým prorokom vyvádzajúcim ho z rabstva satana, akoby svätým Jánom Krstiteľom, „upravujúcim cestu Pánovi“ Otec Maximilián Kolbe presvedčil ľudstvo, že nad triumfom satana je triumf Boha.











